Het team van Hotel Restaurant De Uitkijk zorgt voor iedere gast!
Hotelmanager Koen Prinsen runt, samen met zijn team, met trots het Hotel Restaurant De Uitkijk. Dit prachtige hotel restaurant heeft een mooie ligging midden op de Hellendoornseberg en aan de rand van Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug. Wat ruim een eeuw geleden begon als een klein Engels theehuisje, is nu uitgegroeid tot een prachtig huiselijk hotel waar elke gast evenveel aandacht krijgt. Koen Prinsen vertelt met trots over De Uitkijk.
In 2005 is De Uitkijk compleet gerenoveerd. Het hotel restaurant is helemaal opnieuw opgebouwd. Niets is hetzelfde gebleven, alles werd aangepakt. Van een nieuwe keuken tot nieuwe zalen en een totaal nieuw interieur. Koen Prinsen is hotelmanager van De Uitkijk en hij vindt het pand prachtig. “De ligging is perfect en sinds de renovatie is het hotel restaurant een prachtig plaatje.”
Een hotel restaurant met twee functies
Hotel Restaurant De Uitkijk biedt veel mogelijkheden. Dankzij vergaderzalen met veel faciliteiten kiezen veel mensen uit het bedrijfsleven om te komen vergaderen bij De Uitkijk. Koen: “we hebben vijf vergaderzalen en deze zijn bijna altijd bezet. Daarnaast variëren de bedrijven die bij ons komen vergaderen enorm, van de Rabobank tot ziekenhuizen.” Wanneer de week aan zijn einde komt stroomt het hotel restaurant vol met gasten die een weekendje komen genieten in het prachtige Sallandse landschap. “Door deze wisselwerking is werken bij De Uitkijk nooit saai,” vertelt Koen.
Bruiloften en vergaderingen
De Uitkijk fungeert niet alleen als restaurant of hotel, er worden ook bruiloften bij De Uitkijk georganiseerd. Koen: “De Uitkijk is benoemd tot bijzonder huis en daarom kan de complete huwelijksvoltrekking bij ons plaatsvinden. Een bruidspaar vindt het vaak heerlijk dat ze de gehele dag op één locatie kan blijven. Na de huwelijksvoltrekking, die bij mooi weer op ons prachtige terras plaatsvindt, kan men direct door naar het aansnijden van de taart, de receptie en het feest. Daarnaast hebben wij zelf ook veel plezier in het organiseren van een bruiloft. Je staat de hele dag in contact met de bruid en de bruidegom en het is een uitdaging om ze de dag van hun leven te geven.”
Mystery guest van Michelin
Hotel Restaurant De Uitkijk is al opgenomen in de hotelgids GaultMillau 2011 en verwacht zelfs een bezoek van een mystery guest van Michelin. “We hebben al een evaluatie bezoek gehad en dat verliep heel goed! Nu verwachten we dat er binnenkort een mystery guest op de stoep staat die zonder dat wij het weten De Uitkijk gaat beoordelen en dat is heel spannend!”
Herkenning geven aan gasten
Wat het team van De Uitkijk zo leuk vindt aan het runnen van het hotel restaurant is het omgaan met de gasten. “Bij ons staat de gast altijd centraal en doen we ons best om ze een stukje herkenning te geven. We benoemen onze gasten bij naam en maken altijd een praatje met ze. Bij ons vind je nog gastvrijheid zoals deze hoort te zijn.”
Meer weten over De Uitkijk? Bezoek de website of breng een bezoek aan het Hotel Restaurant De Uiktijk in Hellendoorn.