Marketingman: internet marketing bedrijf met een passie

Marketingman is een bloeiend internet marketing bedrijf met de altijd enthousiaste eigenaar Jorik Heins. Al ruim vijf jaar houdt Marketingman zich bezig met de complete internet marketing strategie van zowel kleine als grote bedrijven. Jorik Heins vertelt over zijn passie als internet marketeer en over internet: de onmisbare marketing bron voor bedrijven!

Al op zijn zestiende was Jorik Heins geïnteresseerd in marketing en internet. “Ik werkte toen bij computer zaak Eurostar Computers in Doetinchem. Hier was ik verantwoordelijk voor de promotie van het bedrijf, ik moest ervoor zorgen dat er klanten binnen kwamen. Zo vulde ik de etalage en maakte ik flyers en advertenties,” vertelt Jorik. Al snel groeide zijn interesse voor internet marketing en startte hij met het bouwen van websites. “Via internet heb ik mezelf geleerd hoe ik websites moest bouwen. Ik las online informatie over het bouwen van websites, maar keek vooral vaak in de broncodes van websites van grote bedrijven. Ik leerde zo al heel snel. Voor Eurostar Computers maakte ik een website en via via hoorden mensen dat ik nogal handig was en zo kreeg ik al snel veel opdrachten.”

Mond-tot-mondreclame

“Na de middelbare school startte ik met de studie communicatie wetenschap aan de Universiteit Twente in Enschede. Naast deze studie ging ik werken bij een bedrijf als websitebouwer, maar daar zat geen toekomst in. Daarom was het in 2005 tijd om voor mezelf te beginnen. Marketingman is ontstaan als De Marketingman. Met het idee dat midden- en kleinbedrijven vaak geen geld hebben voor een complete marketingafdeling, ging ik de functie als hun marketingman innemen. Ik kreeg het al snel druk. Omdat ik goed werk afleverderde, profiteerde ik van veel mond-tot-mondreclame. Gelukkig zat ik qua studie toen al in mijn afstudeerfase. Het was nog best lastig om te studeren naast een goed lopend bedrijf. Maar nadat ik afgestuurd was kon ik me eindelijk volledig op mijn bedrijf richten!”

Op zakenreis naar Barbados

Eén van de succesverhalen die Jorik Heins is bijgebleven is een reis naar Barbados. “Mijn bedrijf bestond nog geen jaar toen ik de opdracht kreeg om een website te maken voor Oceanpark Barbados. De opdrachtgever wilde niet dat ik met een paar telefoontjes vanuit Nederland de site in elkaar ging zetten. Nee, ik moest het gevoel van het park ervaren. En zo reisde ik naar Barbados om ter plekke foto’s te maken en een website te bouwen. Dat was een top ervaring!”

Shopman webwinkels

In 2006 startte Jorik Heins met Shopman Webshop Software. Een Shopman webshop zit niet alleen technisch goed in elkaar, het draait bij de webshops van Shopman vooral om gebruiksvriendelijkheid. “We hebben ons eigen webshop systeem ontwikkeld en dat loopt heel erg goed. Wat ik zo leuk vind aan webshops is dat je bedrijven er een enorme boost mee kunt geven. Wanneer de zaken bijvoorbeeld niet goed lopen in hun winkel of bedrijf, kan hier met een webshop veel verandering in komen. Van veel bedrijven horen we dat ze door hun webshop enorm gegroeid zijn. Al die succesverhalen maken het vak extra leuk!”

Passie voor internet en marketing

Jorik’s passie voor internet en marketing is groot. “Internet is de plek waar ‘het’ gebeurt. Je behaalt veel meer succes met online reclame dan bijvoorbeeld met reclame advertenties aan de weg. Ook zijn er voortdurend nieuwe ontwikkelingen binnen internet. Je kunt niet stoppen met opletten, want anders gaat alles aan je neus voorbij. Zo is Social Media bijvoorbeeld enorm in opkomst. Deze media veranderen van een hype naar een onmisbaar communicatiekanaal voor bedrijven. Ook qua zoekmachine optimalisatie is er steeds meer te ontdekken. Zo weten maar weinig mensen dat je met zoekmachine optimalisatie veel meer en langer resultaat kunt behalen dan met AdWords. Op de lange termijn bekeken is zoekmachine optimalisatie nog veel goedkoper ook!”

Vijf jarig jubileum

Op 7 november 2012 bestond Marketingman zeven jaar. In deze zeven jaar heeft Jorik Heins hard gewerkt om zijn bedrijf nog succesvoller te maken. Op dit moment heeft hij zes medewerkers in dienst en is Marketingman net verhuisd naar een groter pand. Jorik: “de zaken gaan inderdaad goed. Wel let ik op dat we geen fabriek worden. Ik wil mijn klanten kennen en niet slechts een website bouwen en dan stoppen met de dienstverlening. Bij ons begint het eigenlijk pas wanneer een website of webshop klaar is. Vanaf dan bekijken we hoe we voor de klant zoveel mogelijk kunnen bereiken. Er moet zoveel mogelijk met hun website of webshop behaald worden, dat is ons doel.”

Meer weten over Marketingman? Bekijk de website, volg Marketingman op Twitter, bezoek Marketingman op Facebook of bekijk hieronder een kort filmpje waarin we recente projecten laten zien!

Tags

, , , , , , ,

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*