SEA en Google AdWords uitbesteden
Digitale marketing

Google AdWords en SEA uitbesteden, het is het geld waard

AdWords, SEA… Het zijn van die termen die je regelmatig voorbij ziet komen, maar waar je waarschijnlijk geen uitgebreide kennis van hebt. In dit artikel leggen we uit wat Google AdWords is, waarom SEA noodzakelijk is, en waarom je deze beter uit kunt besteden aan een specialist.

Wat is Google AdWords?

Google AdWords biedt website-eigenaren de mogelijkheid verschillende advertenties te plaatsen om gebruikers naar de website te halen. Deze advertenties plaats je niet zomaar ergens. Je moet deze afstemmen op bepaalde zoekwoorden en er zijn een aantal voorkeuren en instellingen die moeten worden ingevuld. Voor beginners is het dus erg lastig om op een goede manier Google AdWords te gebruiken. Wel is het belangrijk je hier in te interesseren, want het is een manier om veel bezoekers op je website te krijgen.

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising. Dankzij SEA zorg je er dus voor dat je website meer ‘exposure’ krijgt dankzij zoekmachines zoals bijvoorbeeld Google en Bing. Gebruikers zullen je website dus sneller bezoeken, omdat ze een advertentie zien, of omdat je hoog in de zoekresultaten staat. En omdat er heel veel concurrentie op internet is, is het uitermate belangrijk dat je goed gevonden wordt.

Waarom zou ik Google AdWords en SEA uitbesteden

Zoals we al zeiden is het best ingewikkeld om de juiste Google AdWords advertentie te plaatsen. Het doel is uiteraard om veel bezoekers te trekken, maar daarvoor moet je wel de juiste zoekwoorden kiezen. Al met al is het heel tijdrovend om dit allemaal uit te zoeken. Daarom is je SEA uitbesteden de beste keuze. Je bespaart hiermee veel tijd die je beter aan iets anders kunt besteden. Ook verlies je op deze manier geen geld aan advertenties die helemaal geen vruchten afwerpen omdat je ze niet goed hebt afgestemd.